一宮モーニング -花ふぇおれ-

昨日は、モーニングの聖地、一宮市まで初遠征☆
記念すべき一件目は、一日中モーニング♪の「花ふぇおれ」。

約20種類のセットがあり、迷いましたが。。。
わたしはシンプルな「カスタードメープルトースト」にしました。
写真 (22)
甘ーいトーストに、生クリームとアイスクリーム添え
足つきのバラのカップで出されたコーヒーは、しっかりとした、少し酸味の効いた味。

こちらは「抹茶マフィン」のセット。二段トレーがかわいいです。
写真 (18)
コーヒーゼリーが花の形なのも♪

そして「ピラフセット」
写真 (20)
これはもう、ランチと言っても過言ではありません(笑)。

どれもコーヒー代だけの¥390。いいんでしょうか?
さすがは本拠地だけあります。なかなかの強敵でした。
次回はどこを攻めようかな? 選択がありすぎて困ります。。。

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


Yesterday morning, I went to sacred place of "Morning service breakfast",
Ichinomiya to have a breakfast for the first time.
As for the memorable first visit, I chose "花ふぇおれ" which serves breakfast all day.

There were about 20 kinds of breakfast set, so I could not choose one of them easily.
After all, I chose simple "custard & maple toast set".
Whipped fresh cream and ice cream with a sweet toast.
The coffee had rich and acidity taste.
The rose pattern cup had legs!

The other one is "Maccha maffine set".
The two-stairs tray was pretty!
Also, the rose shape coffee jelly was lovely.

The last one is "Pilaff set".
I almost could call it a lunch!

They were all 390yen only for coffee charges.
Is it really all right??

Ichinomiya, is really the home of the breakfast service.
It was quite good.
Now I am wondering that which coffee shop I should go next time?
There are so many cafes there!!
スポンサーサイト

一宮!

「花ふぇおれ」行ってきたんですね
ピラフ頼めたんですね、私の行った時間では終了してました
たくさん種類があるから迷われたのではないですか?
デザート系とかもあったと思います
ファミリー喫茶店って感じですかね、ファミリーが多かった記憶があります
[ 2013/02/12 18:19 ] [ 編集 ]

ピラフは。。。

父が♪

ほんとにたくさん種類があったので迷いました。
スコーンと、辛いトーストにも惹かれたので
また行きたいな。。。でも他にも色々行きたいし(笑)

ファミリーやカップル、ご年配夫婦など、かなり幅広い客層でした。
びっくりするほどゆったりとした空間だったのが印象的です。
[ 2013/02/13 08:05 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/885-0bae39a4