先週の休日モーニング♪ -いちの蔵茶助-

日曜日にモーニング、行ってきました♪ 
北方警察署前の通り沿いにある和風な佇まいの喫茶店「いちの蔵茶助」
IMG_0955-1.jpg

店内も和食屋さんのような感じです。
以前はそんなお店だったのかな?

テーブル席と座敷がありましたが、テーブルへ。

モーニングは、小倉トースト・おにぎり・パンケーキがチョイスできました。
IMG_0949.jpg

私はやっぱり?!小倉トーストです。
他にはちょっぴりサラダとミニ茶碗蒸し、ヨーグルトが付きました。
トーストは厚めで、小倉がこれでもか!って感じにのってて嬉しかったです(๑≧౪≦)
茶碗蒸しもいいお味。
IMG_0970.jpg

ツレはパンケーキにしてました。
IMG_0969.jpg
味はどうだったのかな?
何も言ってなかったけど。。。

座敷でいただいたら、かなり長居しちゃいそうな、居心地のよい和喫茶でした♪

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


Last Sunday, I went out to have a breakfast.
The cafe was Japanese-style cafe "Ichinokura Chasuke"
which was along the street in front of Kitagata police station.

The interior was also Japanese-style.
It was like a Japanese restaurant.
Was it once such a shop?

There were table seats and a Japanese-style drawing room.
We chose table seats though.

As for the breakfast, we could choose from Ogura toast, a rice ball and pancakes.
I of course ordered Ogura toast.
The breakfast was consisted of the toast, small salad, Chawan-mushi, and yogurt.
The toast was thick and big amount of Ogura was on it.
Chawan-mushi also tasted good.

My companion ordered pancakes.
He said nothing about its taste so... I do not know if it was good or not.

Anyway, the cafe was a comfortable cafe.
If I sit in the Japanese-style room, I would stay too long there!
スポンサーサイト

いい感じ♪

ここ素敵ですね
こういったお店とても気になります
和風モダンっていうかお洒落
チェックします
なかなか紅葉にも行けない日々ですが・・・
この方面に出かけたらぜひ利用してみたいです
[ 2012/11/28 19:36 ] [ 編集 ]

ちょっと

さびれてるんだけどね。。。
でも落ち着けますよ♪

ちょうどお隣の席にいらしたグループ、
あれから谷汲へ紅葉を見に行かれるみたいでしたよ~。
あ、モレラに行く前とかにもいいですね”
[ 2012/11/29 00:35 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/820-4ede2e6b