手作りパンのモーニング♪ -ダンデライオン-

手作りパンとコーヒーが美味しいという、"ダンデライオン"さんでモーニング♪

お店は岐阜市本庄。少し通りから入った住宅街にありました。

私はこの日のおすすめコーヒーの、グァテマラ(サービス価格¥500)をいただきました。
IMG_7178.jpg

まろやかでおいしい♪ 量もたっぷりでした。
IMG_7177.jpg
素敵なカップは大倉陶器さんのです。

IMG_7172.jpg
モーニングには、サラダ・手作りパン・サラスパ・温泉卵・カットバナナがついてきました。

デニッシュ、冷めていますがとっても上手に焼かれています。
オレンジピールかな?すこしアクセントになってて。
パンはいろいろ日替わりのようです。

温泉卵はとってもやわらか。

お客様は、ご近所の方から少し上品な女性客まで様々で人気のようでしたが、
比較的静かに過ごせる感じです。

また違う種類のパンも食べてみたいな♪

I went to a cafe "Dandelion" which was popular
for its homemade bread and tasty coffee.
It was in the residential area in Gifu city, in the back of the main street.

I ordered a cup of today's coffee "Guatemala".
It was a mild and aromatic coffee.
And quite plenty.
The beautiful coffee cup was made by Okura ceramics.

The breakfast which I was looking for was came with a salad,
homemade bread, spaghetti salad, onsen egg, cut banana.

Thought the danish bread was not hot, it was baked well.
Orange (like) peel was in it and it accentuated the taste.
The bread seemed to change every day in various ways.

The onsen egg was amazingly soft!

It was quite crowded with neighbourhood and slightly refined women,
but I could stay there calmly.

I would like to try to eat their different kind of bread!
スポンサーサイト

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/773-04803a42