黒野駅レールパークのパン屋さんへ♪ - れすと黒野駅 -

旧名鉄揖斐線黒野駅の駅舎とホームが公園として整備された「黒野駅レールパーク」。
現在、当時の車両が、期間限定(2016年3月まで?)で展示されてます。
IMG_4225.jpg

駅舎はミュージアムになっていて、1Fに障害者就労支援型のパン屋も併設。
2Fでは、Nゲージの運転体験ができます。
IMG_4222.jpg

可愛いジオラマ♪ 柿の木には実がついていて、桜も咲いてて、夏祭りも開催中!
IMG_4224.jpg

樽見鉄道発見! ちゃんと"モレラ岐阜"の広告入り(笑)
IMG_4223.jpg

運転体験は、予約の上時間が決まってるのでやりませんでしたが。
ちゃんとパンは買って帰りました♪

ラブリーな子ブタのパンはキャラメルクリーム入り
IMG_4227.jpg

パン屋さんにはイートインスペースもあるし、お休みの近場のお出かけに最適かと☆

黒野レールパーク(黒野駅ミュージアム) 揖斐郡大野町大字黒野560番地4
れすと黒野駅 上記駅舎内1F

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


I went to the "Kurono Station rail park" on Sunday.
An old Kurono station of Meitetsu Ibi line was maintained as a park.
The old train is now displayed for a limited time. (maybe by March, 2016)

There are a museum and bakery in the old station building.
The bakery was support facility for persons with disabilities.

On the second floor, N gauge rail way models were displayed,
and we could experience its driving.

The railroad diorama was cute.
Persimmon trees had fruits, cherry trees were blooming
and also, the summer festival was held at the same time in the diorama.

I found a familiar train of "Tarumi Line".
It had an advertisement of "MALera Gifu" properly.

I did not drive the N gauge, but I did not forget to buy some breads, of course.
The lovely piglet-shaped bread had caramel cream in it.

Since the bakery has an eat-in space, it's a good place for a short drive.
スポンサーサイト

これは鉄道マニアにはたまりませんね
運転体験はやりたくてもやっぱり恥ずかしいですね
[ 2015/06/09 18:53 ] [ 編集 ]

体験は。。。

土日祝日のみみたいです。
やってみたいような気もしましたが。。。
お子様向けだよ。的なことを言われましたし
時間外だったので、やめときました。

パン屋さんは種類は少なめでしたが、
割とお値打ち。やさしいお味でしたよ♪
[ 2015/06/10 11:14 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1596-4783ae43