ラトビア:リーガでの休日♪ - その1 -

ロンドンから向かったのはラトビア。
首都のリーガで休暇を過ごしました♪

旧市街にある聖ペテロ協会。
IMG_3388.jpg
てっぺんまでエレベーターで昇ることができました。

リーガの街を一望
IMG_3389.jpg
中央付近に見える、並んだドーム状の建物が中央市場。
この建物、以前は飛行船の格納庫だったそうです。

市場好きなので行ってみました♪ 各ドームは食品別。外にもお店が並んでました。

屋外のお花屋さん。
IMG_3390.jpg

ドーム内、野菜のお店。
IMG_3391.jpg

屋外の果物のお店。
IMG_3392.jpg

大きなザクロ発見♪
IMG_3393.jpg

ザクロってあまり日本じゃ見かけなくなりましたよね。。。
ラトビアではメジャーなのかな?
チョコレートも見つけたので買ってきました。
IMG_3393-1.jpg
味は。。。まだ食べてないので何とも?

この街の市場は、本当に巨大でライブ感溢れてました。
なかなか楽しかったです

ラトビア政府観光局公式ポータル

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


I flew to Latvia from London.
I spent a few days in Riga of its capital city.

Sv. Petera Baznica in the old town.
I could rise to the top by an elevator, and overlooked the city.

There were dome-formed building.
It's the central market.
Those buildings were used as hangar of airships before.

Since I like market, I went there of course.
Each dome had different category.

There were many flower shops outside.
Vegetable shops, fruit shops and more...

I found big pomegranates.
I rarely see pomegranates in Japan.
Is it popular in Latvia??
I also found its chocolate.
I have not eaten yet, so I do not know if it's good or not.

The market was really huge, and live feelings overflowed there.
It was very fun!!
スポンサーサイト
[ 2015/05/21 18:44 ] TRAVEL ♪  ヨーロッパ | TB(0) | CM(0)

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1581-c2198670