バースの名所&名物♪ -4日目・5日目-

バースの中心地を散策♪
IMG_2824.jpg
左側の建物が、ローマンバス。右側が大聖堂。

Roman Bath(ローマ浴場) 入場料£14。高っ!! 
でもせっかくなので入って来ました。
IMG_2829.jpg
展示物や説明がかなり丁寧で、しっかり見ると(笑)見応えあると思います。
私はまあ。。。程よくさらっと♪

大聖堂の中はすばらしく美しい~
IMG_2830.jpg
ステンドグラスも綺麗でしたが、お祈り中だったので、撮影禁止と言われ退散

すぐ近くにある、名物"サリーランズ・バンズ"のレストランでブランチ。
IMG_2831.jpg
バースで最も古い建物の一つだそう。

ふわふわの大きなパンがそのバンズと呼ばれるもの。
半分に切って焼いたものに、甘いスプレッドかおかず系をのせていただきます。
私は甘いバターシナモンにしました♪
IMG_2832.jpg
シナモンバターたっぷりで、パン自体も美味しかった~

バースをあとにし、ロンドンへ移動です。

ローマン・バス
バース大聖堂  
サリー・ランズ

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


I took a walk through the center of Bath.
The left building is Roman Bath.
The right one is Bath Abbey.

The entry fee of Roman Bath was £14.
I thought it was too expensive, but no choice.
It's too famous, so I entered.
There were many showpieces and lots of explanation,
and they made me think of it was not that expensive at last.

As for me, I looked around them lightly.

I also entered the Bath Abbey.
Its inside was extremely beautiful.
There were many fabulous stained glasses,
and I wanted to take pictures of them.
It was in the middle of the service, so I could not.

Very close to the both sites, there was a restaurant
where I could eat famous Sally Lunn's bun.
The building of the restaurant was said to be one of the oldest building in Bath.

The bun is a big round fluffy bread.
It is cut in half and baked.
We can eat in both ways of sweet or savory.

I chose sweet cinnamon butter spread.
The spread was plenty, and the bun itself was tasty.

I left Bath and headed to London.
スポンサーサイト
[ 2015/05/12 07:16 ] TRAVEL ♪  ヨーロッパ | TB(0) | CM(2)

ステンドグラス綺麗でしたか?見てみたかったです
ローマの大浴場ってあんな感じなんですか?
映画もありましたね・・・
外国のってどんな感じなんですか?
私は国内のでも苦手なんです

[ 2015/05/13 19:35 ] [ 編集 ]

外国の。。。

温泉ですかー。。。
日本にある温泉みたいに、裸で入るところはほとんどないと思います。
水着が普通ですね。
スパ施設はイギリスとアメリカで行きましたが、
ちょっと日本とコンセプトが違うかも。
リラックスというより、健康のためや美容の目的が強いかも♪
[ 2015/05/14 06:28 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1577-ac0314c7