おいしいコーヒーと小倉トースト♪ - Yu-A -

少し前になりますが。。。
柳津にある隠れ家的珈琲屋さん、"Yu-A"さんに初めてお邪魔しました。
自家焙煎のコーヒーと、スイーツがお目当て。

かっこいい感じの店内。 ちなみに禁煙です
IMG_0911.jpg

この日のスイーツは、"バナナとラムレーズンのパウンドケーキ"でした。
IMG_0912.jpg
バナナ、苦手につき。。。小倉あんのトーストにしました。

コーヒーは、グァテマラを。
IMG_0908.jpg
深みのある香りに、程よくコクのある味わい。で、後味はすっきり♪

小倉のトーストにはコーヒーゼリーとビスケットまで付いててお手頃価格です。
IMG_0909.jpg
切り口にたっぷり入った小倉あんは、ひと工夫されてるようで、美味

ちょうど事務所のコーヒー豆がなくなりそうなので、買って帰ることに。
挽きたての豆は、帰りの車内でとてもいい香りを放っていました♪

自家焙煎珈琲 Yu-A (ゆーあ) 岐阜市柳津町丸野2-97

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


Some days ago,
I went to a hideaway cafe called "Yu-a" in Yanaizu for the first time.
I wanted to taste their self-roasted coffee with some sweets.

Inside the cafe was somewhat cool. (non-smoking)

The day's cake was banana and ram raisin pound cake.
Since I did not like banana, I decided to order Ogura toast.

As for the coffee, I chose Guatemala.

The coffee had deep aroma, and tasted moderately full-bodied.
The aftertaste was refreshing.

Ogura toast was served with coffee jelly and a biscuit,
and it was a reasonable price.
There was a cut on the side of the toast,
and plenty of original-made sweet bean paste was in there.
It was really good.

I was running out of the coffee beans at my work place,
so I bought their roasted coffee.
On my way back home,
it was full of good smell of the freshy-ground coffee in my car.
スポンサーサイト

このお店一度行ってからまた行きたいなと思っていてなかなか実行できずにいます
モーニングの時間があと30分早かったらクレイのレッスン前に行けるのにな・・・
でもサービス時間は遅くまでですよね
私もカフェタイムに利用しようと思います
で、車停めるところありましたか?
前はよくわからなくて遠くから歩いたんです
[ 2015/04/05 18:03 ] [ 編集 ]

モーニングは。。。

11時半までですね。
私も結構見つけるのに苦労しました。。。
駐車場はお店の前に4台分ほどありますよ。
小倉トースト、かなりお勧めなんですけど。。。
小倉、無理でしたね(笑)
替わりのケーキもお値打ちなのでいいですよね~♪
[ 2015/04/06 08:05 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1546-2f23cff8