新しいお友達♪ - イオナンタ -

花を育てられないダメ女子な私でも大丈夫な植物、エアプランツ♪
先日、知人の花屋「Dominique-ドミニック」さんで新しい子を購入してきました。

赤い子がそれです。 「イオナンタ」という種類。
IMG_9401.jpg

色が珍しくて買ったのですが、どうやら通常は緑色で 
花を咲かせたり子株ができる時期に赤くなるだけのようです。

な~んだ~・゜・(ノД`)・゜・
 
でも花は楽しみ♪ もう咲いたあとだったら悲しいけど
変化があったらまた報告します

Dominique ドミニック 岐阜市八幡町37-3 1F

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


I am a poor woman who can not grow plants.
However, even though I am that way, I somehow am keeping some air plants.

The other day, I bought a new air plants at my friend's flower shop.
That's the red one called "Tillandsia Ionantha".
I fell in love with its red leaves, but it is normally green.
It seems that it changes color into red during the breeding season.

I was a little disappointed.
But I want to see its flowers!!
Now I am wondering, if it had already been bloomed??

Anyway, if something happens, I will write about it!
スポンサーサイト
[ 2015/02/17 21:07 ] CARMONA 日記♪ | TB(0) | CM(2)

色がついているエアプランツははじめてみました
花が咲くのかな・・・・楽しみですね
花が咲いたら次は実になりますよね
上手に育ててください
でも放置でいいんですよね(笑)
[ 2015/02/18 21:13 ] [ 編集 ]

基本。。。

放置です(笑)。なので頑張れないのですが。。。

花が咲いたら、実というか
新しい株が根元に出てくるんですよ。
ちゃんと育ちますよーに♪
[ 2015/02/19 08:19 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1506-c1a8aa3e