秋の百々ヶ峰♪

日曜日は紅葉の写真を撮りに、百々ヶ峰に登ってきました。
三連休の中日とあって、登山客はかなり多かったな。。。

山道へ入ってすぐに見つけたイチョウの葉の束。誰かの置き土産?
DSC06393.jpg

ここで拾って作ったのかな?
DSC06399.jpg

ツツジ。
DSC06464.jpg

ツツジアップ。
DSC06467.jpg

コアジサイの紅葉は黄色。
DSC06461.jpg

ススキがいい感じ。
DSC06496.jpg

無事登頂♪
DSC06491.jpg

山頂で、気づいたら。。。結構暗くなりかけてました。
DSC06475.jpg

夕日。 煙みたいな形の雲?発見! と、そんな場合でなく、下山せねば
DSC06493.jpg

下山途中。完全に夜景(笑)
DSC06499.jpg

なんとか駐車場に到着。車、ほとんど無し。
DSC06502.jpg

危うく遭難?!するとこでした

翌日、午後から突如筋肉痛が。。。 あ、でもまだ翌日にきてよかった。

岐阜-百々ヶ峰 四季の森センターからのコース

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


Last Sunday, I went to "Dodogamine"
to take the photographs of colored leaves.
It was the middle day of three holidays,
so, there were considerably many visitors there.

When I entered the mountain path, I found a bunch of the leaf of the ginkgo.
A few minutes walk from there, there were some ginkgo trees.
Maybe someone made the bunch around there, I thought.

I took some photos on the path.
Red leaves of the azalea, yellow leaves of kind of hydrangea,
and Japanese pampas grass.

I finally got to the top safely!

I stayed there for a while,
then I suddenly noticed that it had been about to become dark.

I took some photos of the sunset.
Then I found strange smoke-like shaped cloud.
I was excited, but it was no time for shilly‐shallying.
Then I hurried to go down the mountain.

During my descent, it became almost dark.
But I returned to the parking lot somehow.
There were few cars there.

I nearly became lost.

The next day, from in the afternoon, I suddenly felt muscular pain.
But it was good to feel it on the next day.
スポンサーサイト
[ 2014/11/25 17:45 ] CARMONA 日記♪ | TB(0) | CM(2)

登山

お疲れ様でした
素敵な紅葉の景色ありがとうございます
なかなか登山してまで・・・は大変ですよね
私は体力ないから考えられません
それにしても遭難しなくてよかったですね~
山は早く日がくれるから時間配分も難しいですね
[ 2014/11/27 10:34 ] [ 編集 ]

里咲さん♪

わたしもそんなには登山好きじゃないんですけど。。。
ここのコースは初心者でも全然大丈夫ですよ。
舗装道が1/3くらいあるし。
たまには、モーニング前に登山、いかがですか~?
山頂は清々しいですよ♪
[ 2014/11/27 15:24 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1437-e9ad5a83