パスキン展♪ - エコール・ド・パリ、愛と旅の詩人 -

昨日は、県民文化の森 岐阜県美術館に行ってきました。
IMG_8635.jpg

先週から開催されている「パスキン展」。
IMG_8636.jpg

エコールドパリの画家の中で、私はそれほど詳しく知らなかったのですが。。。
個性的な画風の作品は、魅力あるものばかりでした。
IMG_8637.jpg

特に彼の愛人だったという"リュシー"を描いた肖像画が印象に残りました。

展示スタイルはシンプルでしたが、余計な演出がない分見やすかったな。。。 
ここ最近行った企画展の中では、わたし的にはかなり好きなテイストです♪

県民文化の森 岐阜県美術館 パスキン展 開催中~8/24迄 

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


I went to the Gifu art museum yesterday.
The exhibition of "Pascin" had been held since last week.

Among painters of the Ecole de Paris, I did not know about him so much.
All his individual works was very attractive.
Especially, I was impressed with his painting which he drew his mistress Lucy Krohg.

The display-style of the exhibition was simple,
but I could focus on his works without unnecessary presentations.

Among the exhibitions which I had been recently, it became one of my favorites.
スポンサーサイト
[ 2014/07/14 22:30 ] CARMONA 日記♪ | TB(0) | CM(0)

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1329-9921a0be