"昭和"な喫茶でモーニング♪ -オカダ喫茶-

通勤路地帯にある「オカダ喫茶」。
通るたびに気になるお店でありました。
この看板! モーニングあり、ということですよね。
IMG_4675.jpg

でもどうも外観からして女子一人にはハードルが高く(笑)
躊躇してましたが。。。
道連れを探して、ようやくその昭和的喫茶へ~

入口にはガラスのメニューケース♪
IMG_4676.jpg

店内はいい感じの昭和テイスト! 定番の赤い赤い椅子に。。。
ステンドグラス風照明と、天井のアールがかった装飾が素敵
IMG_4677.jpg

コーヒー(¥320)に付いてきたモーニング♪
IMG_4679.jpg
アジシオがもれなく付いてきます

メニューはこちら。
IMG_4678.jpg
朝から焼きそば、中華そば、カレーまで!

お連れ様は朝から中華そばをお召し上がりになって。。。
IMG_4740.jpg
¥380ですがお肉も入ってて、ご満悦でした。
なつかしい味のシンプルな中華そばであります。

お店のお母さんもチャーミングでしたよ。
ついつい長居して。。。午前中は11時までの営業だったの。
お昼はお休みして、また午後は13時~再開するみたい♪

昭和喫茶がアツい、今日この頃です。。。

オカダ喫茶 岐阜県大垣市旭町8-10 (岡田結婚相談所)

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


The cafe Okada is in my commuting area.
Whenever I passed through it, I was always interested in the cafe.
As the sign said they serve breakfast.
But the appearance was a little bit odd, so I hesitated to go by myself.

Finally, I found some friends who could go to the Showa-taste cafe with me ,
so we went to the cafe.
In front of the cafe, there was a menu case made of glass.
And inside the cafe, it was old.
But it had a nice atmosphere which I could taste good Showa era.
There were chairs with classic red color, and stained glass-like lightings.
I liked wonderful decoration on the ceiling.

Coffee was 320 yen and it came with free breakfast.
A tipical salt case was added to it.

There was a menu on the table and there were Yakisoba,
Chinese noodles, and curry on it.
One of us ordered the Chinese noodles even it was still in the morning.
It was quite cheap price of 380 yen, but a sliced pork was on it, too.
She was delighted with its good old taste.
The owner? of the cafe was charming, too.

Because it was cosy in there, we stayed too long
and it passed their closing time of 11:00.
The cafe doesn't open during lunch time, and opens again from 13:00.

Now I am having a retro cafe boom!
スポンサーサイト

岡田結婚相談所・・・

お店は知りませんでしたが
結婚相談所の看板をどこかで見たような気もします・・・
確かに気になるお店ですね・・・
レトロすぎる
おまけに画像もそんな色合いに加工されてますよね?
いい感じ~
でも入る勇気は結構いりますね
付き合ってもらえてよかったですね
一人ではハードル高すぎですよね
[ 2014/04/28 00:00 ] [ 編集 ]

さすがに。。。

むりそうだったので、思い切って誘ってみました。
朝からラーメンって、ネタになると思うので、
ぼっちさんも行ったらいいのに(^_-)-☆
味はまあ、期待しないでほしいですが(笑)
営業時間に注意です!
[ 2014/04/28 08:13 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1261-03cf4dc7