公園にて、春♪ 

日差しは温かくても、風は冷たかった昨日。
とある公園にて発見した春♪
IMG_3309-1.jpg

そしてピンクの花は。。。梅かな?桃?
IMG_3310.jpg

釣鐘状にたくさん咲いてました。
IMG_3305.jpg

よく見ると、花びらに切れ目があるので、桜ですね。。。
IMG_3307.jpg
家に帰ってから調べてみたら、
桜の原種のひとつであるカンヒザクラ(寒緋桜)だったことが判明。

ウェザーマップによると、岐阜の桜開花日は本日3/24。
満開予定日はは3/31だそうです♪ 楽しみです。

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


Even the sunlight was warm, the wind was still cold yesterday.
But I found some small spring things in a park.

Pretty dandelions were blooming.
And deep pink flowers on the tree.
I wonder if it was weather plum trees or peach trees?

They bloomed like bells.
But I looked them closer, I found a small split at the end of each petals.
It meant that were cherry blossoms.

After I returned to home,
I looked for the kinds of cherry blossom on a search engine.
It turned out that it was Prunus campanulata,
a species of cherry native to Taiwan.

According to the weather map,
the cherry tree flowering day of Gifu was 3/24, it was today.
Full bloom due date is 3/31.
I am really looking foreward seeing them.
スポンサーサイト
[ 2014/03/24 19:13 ] CARMONA 日記♪ | TB(0) | CM(2)

昨日私もお墓参りに行って桜を見ました
お母さんがあれは桜だって言ってたし色も同じような濃さだったし同じだと思います
花びらに切れ目があるとそうなんですね
知りませんでした
とても勉強になりました
[ 2014/03/25 17:40 ] [ 編集 ]

Re: 桜

桜と梅と桃の花って、どれも色のバリエーションが多いから、
ぱっと見判りにくいですよね?
花びらが丸いのは梅。
花びらがとんがってるのが桃。
分かれてるのが桜、というのが一番簡単な見分け方みたいです。
ただ、、、近くに行かないとわかりませんね♪
[ 2014/03/25 20:08 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1231-8e519628