約20年ぶりの百々ヶ峰!

昨日、モーニングの後、ひさしぶりに山に登っちゃいました
高校時代に登ったきりの百々ヶ峰(どどがみね)。
いくつかルートがあるのですが、なるべく楽そうな三田洞弘法からのルートにしました。
四季の森センターに車を停めて、いざ!
IMG_1569-1.jpg
初めは良かったんです。。。

でもしばらくして気づきました。昨日の雪、上の方はやばいんじゃ?
IMG_1579.jpg

案の定足元の雪は徐々に深くなり。。。管理道なのに予想外に苦戦
30分程で三田洞展望広場へ到着。
IMG_1585.jpg

ここですでにこの雪
IMG_1581.jpg
まだまだ百々ヶ峰山頂は遠い。。。
今日はここで引き返そうかな、とも思いましたが、せっかくだから断行。

約40分かけて、山頂まで頑張りました。
IMG_1584.jpg

んー、、、空気が澄んでるから眺めは最高
IMG_1583.jpg

帰りは行きとは別の意味で苦戦しました。雪が滑る滑る
何とか無事に駐車場まで戻れました。

雪さえなければもっと楽だったはずです。
今度はまた別ルートで登ってみたいな~。春とかなら、野花も楽しめそうです♪

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


This is a continuation from yesterday.
After having breakfast at cafe, I went to climb a mountain after a long absence.
The mountain was "Dodogamine" which I climbed almost 20 years ago.
I was a high school student at that time.

There were some routes to the top of the "Dodogamine",
but I chose short and easy one from "Mitahorakodo".
I parked at "Shikinomori center" and started climbing.

At first, the road was paved, and I was quite comfortable...
But after a while, I noticed that I was fool.
The path to the top should be more snowed.

As I thought, the snow on the path was gradually deepened, so it was rather hard.

About 30 minutes later, I arrived at the "Mitahora prospects open space".
It was already deep snowed.
I thought I'd rather stop and return then, but finally, I determined to carry on.

It took about 40 minutes from the open space.
The view from the mountaintop was so nice, because the air was clear on that day.

The return was hard because of the different reason.
It the path was so slippy.
I managed to come back safely to the parking somehow.

I think it was rather easy if there was no snow.
I want to climb again by the other route.
In spring or early summer, I think I can also enjoy the wild flowers then.
スポンサーサイト
[ 2014/02/10 19:21 ] CARMONA 日記♪ | TB(0) | CM(2)

山登り

すごいです
がんばったんですね登山・・・なんて
こんな真冬に私には絶対考えられないことです
達成感っすごかったでしょうね~
諦めずに山頂まで行けて良かったですね
そして無事に帰ってこれて・・・
本当にお疲れ様でした
[ 2014/02/11 19:23 ] [ 編集 ]

似合わないこと

しちゃいましたよ(*^_^*)
久しぶりに体を動かして、すがすがしかったです。

山頂では感激\(^o^)/
というよりは、帰りのことを考えて
不安になってたので、写真をとってそさくさと、
と言う感じでした。

また少し気候がよくなったらチャレンジしたいです♪
[ 2014/02/12 08:01 ] [ 編集 ]

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1195-922354cf