住宅街に潜む喫茶店♪ -茶楽・楓-

隠れ家的喫茶店で、評判のモーニングを頂いてきました♪
ご近所で、よく通る辺りの住宅街にあります。
ほんとに~?こんなとこに?って感じです。

茶楽・楓(サラ・かえで)
IMG_6213.jpg
まずは外観が。。。ほぼ民家です。そして店内も変わってた(笑)
ドリンクは全て¥380というにもびっくりです。

アイスコーヒーを頼みました。で、付いてきたモーニング♪
IMG_6214.jpg
これだけじゃなくて。。。

手作りのシフォンケーキ付き
IMG_6215.jpg

なかなか充実の内容だな~、と思ってたら
さらに焼きたてのオムレツが出てきました
IMG_6209.jpg
アツアツで、中は半熟で、ほんとすごいサービスですね~。

シフォンケーキが美味しかったんですよ。
隣のテーブル客のおばちゃんが
「美味しでしょ?ふわふわでしょ? 事前に頼んで焼いてもらって買うのよ~♪」
って興奮気味に語ってました。
ちなみにそのおばちゃん、同級生のお母さんでした(笑) ローカル色満載!

帰りにお客さんからもらってた枝豆、おすそ分けしてもらいました。
ある意味喫茶店という概念を超えた感のあるお店です。

茶楽・楓(サラ・かえで) 岐阜県瑞穂市横屋57-7

↓ Please visit my 'Vintage & Antique' Webshop   


I went to a hideaway coffee shop to have a reputable breakfast.
It was in my neighborhood and in the residential area
where I sometimes pass through.

I could not believe it was there until I reached.

The appearance was almost like a private house,
and inside of the cafe was also unique.
I was surprised to know that all the drink were 380 yen.

I ordered an iced coffee and free breakfast was served.
Homemade chiffon cake was there, too.
It was quite enough but...
While I was eating, freshy cooked omelet was served additionally.
It was hot and inside was soft.
It really was a wonderful service.

The chiffon cake was so good.
A female customer who was sitting next to us said
"It's really soft, isn't it?
I sometimes ordered the chiffon cake in advance and buy it." with excitement.

By the way, the lady was mother of my classmate from junior high school.
It was full of local taste.

When I go home, the shop lady gave me some green soybean
which she got from a customer.
In a sense, the coffee shop was beyond the comsept of normal coffee shop.
スポンサーサイト

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック:

この記事のトラックバック URL
http://carmonacorp.blog.fc2.com/tb.php/1048-1d1ef18c